tisdag 29 januari 2013

Recension: Play With Me - Piper Shelly




Titel: Play With Me
Författare: Piper Shelly
Utgiven: 2012
Språk: Engelska
Första meningen: "He'd never tried to kiss me, even when we practically shared the same bed half of the summer."


Liza Matthews anticipates the return of her best friend and only love since kindergarten from soccer camp. But when Tony finally shows up, his mind is more focused on another girl. And worse, she's a soccer player. Fighting for the attention Liza craves, she's just a hairbreadth away from making a very stupid decision. But when extraordinary times call for extraordinary measures, she's prepared to play ball to get her man.

The tryouts are hell, the first match ends bloody, and the morning after the selection party she wakes up in the worst place possible—in the arms of the captain of the soccer team. The hottest guy in school. Ryan Hunter.

"Döm inte boken efter titeln" säger jag bara, för det finns säkert fler än jag som tycker titeln låter ganska...barnslig? Anledningen till att jag ändå valde att läsa den var för att jag ville ha något lättsamt och det var precis vad jag fick - den var väldigt kort, lättläst och det märktes ganska tydligt att det var en ungdomsbok då handlingen kretsade kring ämnen som är aktuella i den åldern. Jag tyckte den var lite smågullig och det var skönt att för en gång skull läsa en bok där de inte gick in så djupt på allting.
Trots titel, omslag och sammanfattning så handlar boken mest om relationer, man behöver alltså inte vara fotbollsintresserad för att tycka om den, enligt mig hade man kunnat byta ut fotbollen mot precis vilken annan sport som helst.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 

Template by BloggerCandy.com