tisdag 10 juni 2014

Recension: Loving Mr.Daniels - Brittainy C. Cherry

Loving Mr.Daniels


Titel: Loving Mr. Daniels
Författare: Brittainy C. Cherry
Utgiven: 2014
Första meningen: "Absorbed in a stream of murky thoughts and annoyance, I parked the Jeep near the alley."

To Whom it May Concern,

It was easy to call us forbidden and harder to call us soulmates. Yet I believed we were both. Forbidden soulmates.

When I arrived to Edgewood, Wisconsin I didn't plan to find him. I didn't plan to stumble into Joe's bar and have Daniel's music stir up my emotions. I had no clue that his voice would make my hurts forget their own sorrow. I had no idea that my happiness would remember its own bliss.

When I started senior year at my new school, I wasn't prepared to call him Mr.Daniels, but sometimes life happens at the wrong time for all the right reasons.

Our love story wasn't only about the physical connection.

It was about family. It was about loss. It was about being alive. It was silly. It was painful. It was mourning. It was laughter.

It was ours.

And for those reasons alone, I would never apologize for loving Mr. Daniels.

- Ashlyn Jennings

Jag har försökt skriva den här recensionen flera gånger men jag har stora problem med att sätta ord på mina känslor. Den här boken var fantastisk! vacker, känslosam, välskriven. Jag tycker det ofta kan vara så att böcker tappar handling och engagemang efter ett tag men den här blev bara bättre och bättre. Underbara karaktärer, mycket känslor, fina relationer... Ibland när man läser kan det kännas som att det inte händer så mycket efter ett tag, att handlingen kör fast eller spinner runt, men här hände det mycket och alla karaktärer fick ta plats med sin historia. Det känns som att jag fick lära känna de små karaktärerna lika mycket som huvudkaraktärerna och det var säkert en bidragande anledning till att jag åkte den känslomässiga berg- och dal banan genom mer eller mindre hela boken. Författaren har verkligen lyckats förmedla känslor i texten och vissa meningar var så vackert skrivna att jag blev tårögd och vissa händelser och konversationer fick mig att både gråta och skratta.
Innan jag började läsa hade jag lite förutfattade meningar, jag trodde den här boken skulle vara väldigt vuxen och på något sätt såg jag "Mr.Daniels" framför mig som en man i 40-års åldern. Jag trodde också att den skulle vara ganska högtravande, efter att ha läst lite ur synopsisen. Jag hade fel på båda, Mr.Daniels visade sig vara 22 år och berättelsen var inte alls högtravande utan det var väldigt lätt att komma in i handlingen och texten flöt på väldigt bra. Jag hade även föreställt mig att det här skulle vara den "vanliga" kärlekshistorien mellan elev-lärare som man läst/hört så många gånger förut, men den här var så mycket mer och så mycket bättre... and yes, I'm loving Mr.Daniels ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 

Template by BloggerCandy.com